Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2015

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Ο ΟΑΕΕ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Ο ΟΑΕΕ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

1. ΜΗ ΠΑΡΟΧΗ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΕΝΩ ΧΡΕΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ


Ο ΟΑΕΕ χρεώνει κάθε μήνα 92,5€ για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους τους ασφαλισμένους, ανεξάρτητα αν πληρώνουν τις εισφορές τους ή όχι. Σε όσους δεν πληρώνουν εισφορές και δεν έχουν προβεί σε ρύθμιση αρνείται να παράσχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (ενώ χρεώνει, άρα αποδέχεται την δική του υποχρέωση). Όταν ο ασφαλισμένος προχωρήσει σε ρύθμιση, πχ με καθυστέρηση 3 ετών, πληρώνει και την ιατροφαρμακευτική που δεν έλαβε λόγω άρνησης του ΟΑΕΕ. ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ?
Για τα ποσά που χρεώνει χωρίς να παρέχει προχωράει σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης και σε άσκηση ποινικής δίωξης κατά του οφειλέτη

Είναι νόμιμη αυτή η συμπεριφορά του ΟΑΕΕ?

2. ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΝ ΟΑΕΕ

Ο ΟΑΕΕ όπως και το ΙΚΑ ανήκουν στον έλεγχο του Υπουργείου Εργασίας.

Για τους ασφαλισμένους που οφείλουν στον ΟΑΕΕ δεν παρέχει Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Σε πλήρη αντίθεση με την πολιτική αυτή η Πολιτεία έχει καθιερώσει διαφορετικό καθεστώς για τους ανασφάλιστους εργαζόμενους του ΙΚΑ. Πρόσφατα μάλιστα με τον Ν4144/2013 επέκτεινε την ιατροφαρμακευτική κάλυψη στους ανασφάλιστους με ελάχιστες προϋποθέσεις.

Συγκεκριμένα με βάση την ισχύουσα νομοθεσία (Ν4144 άρθρο 75) παρέχεται κάλυψη για νοσηλείες και φάρμακα ακόμη και σε εργαζόμενους που έχουν έστω 50 εργάσιμες ημέρες με ένσημα είτε το 2012 είτε το τελευταίο 15μηνο (έως την ψήφιση του νόμου). Με βάση τον ίδιο νόμο οι άνεργοι έχουν κάλυψη για ασθένειες έως τον Φεβρουάριο του 2014.

Η διάταξη που προώθησε στη βουλή ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης προβλέπει και νέες ρυθμίσεις για τη χορήγηση βιβλιαρίου ασθενείας, δεδομένου ότι η κυβέρνηση αποδέχεται ότι ο αριθμός των ανέργων αλλά και των υποαπασχολούμενων, υπερβαίνει κάθε προηγούμενο. Έτσι με τη ρύθμιση αυτή οι ανασφάλιστοι καλύπτονται για 2 χρόνια από το Ταμείο τους με βασική προϋπόθεση να έχουν συμπληρώσει 600 ημέρες ασφάλισης.

Κατά συνέπεια έχουμε παράβαση του άρθρου 4 του Συντάγματος, της βασικότερης αρχής αυτού: «Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου και Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.» Για ποιο λόγο δεν πληρώνουν όλοι οι ασφαλισμένοι τις ίδιες εισφορές για υγειονομική περίθαλψη στον ΕΟΠΥΥ, αλλά για τις ίδιες ετήσιες παροχές καλούνται οι μεν ελεύθεροι επαγγελματίες να πληρώνουν 365 μέρες ασφάλισης και οι δε μισθωτοί του ΙΚΑ μόνο 50 ημέρες ασφάλισης;






Δεν έχουμε παράβαση του Συντάγματος από άνιση μεταχείριση των πολιτών?

3. ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΤΑΜΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ

Για τους ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ η μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών είναι ποινικό αδίκημα, σε αντίθεση με τους δικηγόρους, τους πολιτικούς μηχανικούς, τους γιατρούς που είναι ασφαλισμένοι στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ).

Για όλους αυτούς η μη καταβολή των εισφορών δεν είναι ποινικό αδίκημα και φυσικά δεν προβλέπονται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης στις περιπτώσεις που οφείλουν άνω των 5.000€.

Και όμως και το ΕΤΑΑ και ο ΟΑΕΕ βρίσκονται υπό την διοίκηση του ιδίου Υπουργείου, του Υπουργείου Εργασίας.

Δεν έχουμε παράβαση του Συντάγματος από άνιση μεταχείριση των πολιτών?

4. ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΟΑΕΕ και του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
         
Η απαράδεκτη πρακτική του ΟΑΕΕ, του Υπουργείου Εργασίας (στο οποίο υπάγεται ο ΟΑΕΕ) και φυσικά της Ελληνικής Πολιτείας είναι κατάφωρα παράνομη αφού παραβιάζει σωρεία άρθρων του Ελληνικού Συντάγματος και, φυσικά,

Άρθρο 2 ΠΑΡ. 1. Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας.

Άρθρο 4 ΠΑΡ. 1. Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. ΠΑΡ. 2. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. ΠΑΡ. 5. Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.

Άρθρο 5 ΠΑΡ. 5. Καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας και της γενετικής του ταυτότητας. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία κάθε προσώπου έναντι των βιοϊατρικών παρεμβάσεων.

Άρθρο 21 ΠΑΡ. 3. Το Κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την προστασία της νεότητας, του γήρατος, της αναπηρίας και για την περίθαλψη των απόρων.
Άρθρο 25 ΠΑΡ. 1. Τα δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου και η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους. Όλα τα κρατικά όργανα υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκησή τους. Τα δικαιώματα αυτά ισχύουν και στις σχέσεις μεταξύ ιδιωτών στις οποίες προσιδιάζουν. Οι κάθε είδους περιορισμοί που μπορούν κατά το Σύνταγμα να επιβληθούν στα δικαιώματα αυτά πρέπει να προβλέπονται είτε απευθείας από το Σύνταγμα είτε από το νόμο, εφόσον υπάρχει επιφύλαξη υπέρ αυτού και να σέβονται την αρχή της αναλογικότητας. ΠΑΡ. 2. Η αναγνώριση και η προστασία των θεμελιωδών και απαράγραπτων δικαιωμάτων του ανθρώπου από την Πολιτεία αποβλέπει στην πραγμάτωση της κοινωνικής προόδου μέσα σε ελευθερία και δικαιοσύνη. ΠΑΡ. 3. Η καταχρηστική άσκηση δικαιώματος δεν επιτρέπεται.
Οι πρακτικές του ΟΑΕΕ και του Υπουργείου Εργασίας καταπατούν το άρθρο 2 του Συντάγματος αφού ο ΟΑΕΕ θέτει τα χρήματα υπεράνω της ανθρώπινης αξιοπρέπειας που αποτελεί τη πρωταρχική υποχρέωση της πολιτείας.
Παραβιάζουν επίσης το άρθρο 4, το άρθρο 5, το άρθρο 21 και το άρθρο 25, αφού επιβάλουν στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ δυσμενέστερους όρους σε σύγκριση με τους ασφαλισμένους σε άλλα Ταμεία (πχ μη άσκηση ποινικής δίωξης για τους ασφαλισμένους στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητων Απασχολούμενων (δικηγόρων, πολιτικών μηχανικών και γιατρών)) και επιφυλάσσει ευνοϊκότερη μεταχείριση για τους ασφαλισμένους στο ΙΚΑ (βλ. παροχές ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης).

Δεν έχουμε παράβαση του Συντάγματος από άνιση μεταχείριση των πολιτών?

5. ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ
Σύμφωνα με την εγκύκλιο αρ. 7 14/2/2013 του ΟΑΕΕ:

ΘΕΜΑ: «Αναπροσαρμογή των τελών καθυστέρησης».
Αναφορικά με το θέμα, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 15 του ΠΔ 258/05 «Όλων των ειδών οι καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του ΟΑΕΕ αναπροσαρμόζονται στο ύψος του ασφαλίστρου του χρόνου καταβολής τους και επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος 3% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης και 1% για κάθε επόμενο μήνα και μέχρι 120% συνολικά σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 9 του ν.3232/2004 (48Α΄) όπως ισχύουν κάθε φορά σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 56 του ν. 2676/1999 (ΦΕΚ 1 Α’)».
Με τη διάταξη του άρθρου 21 του Ν. 4075/2012 ορίζεται ότι : « Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 27 του α.ν. 1846/1951, όπως αντικαταστάθηκαν τελικά με το άρθρο 9 παρ. 6 του ν. 3232/2004, αντικαθίστανται ως εξής: 1. Ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι οποίες δεν καταβάλλονται εμπροθέσμως, επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος από την επόμενη ημέρα εκείνης κατά το οποίο έληξε η κατά νόμο προθεσμία καταβολής τους. ……………
Το ποσοστό του πρόσθετου τέλους ορίζεται σε 3% για το διάστημα καθυστέρησης που αντιστοιχεί στην επόμενη της προθεσμίας λήξης της προθεσμίας καταβολής και μέχρι το ημερολογιακό τέλος του μήνα αυτού και σε 1% για κάθε επόμενο μήνα και μέχρι 100% συνολικά. ………….»
Λαμβάνοντας υπόψη ότι σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 56 του Ν. 2676/99 «………..Τα ποσοστά πρόσθετου τέλους εκπρόθεσμης καταβολής ασφαλιστικών εισφορών που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 27 του α.ν. 1846/1951, όπως ισχύουν κάθε φορά, εφαρμόζονται αναλόγως για όλους του Ασφαλιστικούς Οργανισμούς, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. ……….», οι διατάξεις του άρθρου 21 έχουν εφαρμογή και στον ΟΑΕΕ.
Ως εκ τούτου από τη δημοσίευση του Ν. 4075/2012 (ΦΕΚ 89Α/11-4-2012) οι καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές υπέρ ΟΑΕΕ αναπροσαρμόζονται στο ύψος του ασφαλίστρου του χρόνου καταβολής τους και επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος 3% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης και 1% για κάθε επόμενο μήνα και μέχρι 100% συνολικά.»
Οι καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ αναπροσαρμόζονται στο ύψος του ασφαλίστρου του χρόνου καταβολής τους, δηλαδή αυτό που ισχύσει σήμερα και επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος 3% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης και 1% για κάθε επόμενο μήνα. Το συνολικό ποσοστό επιβάρυνσης από τα τέλη μπορεί να φθάσει έως και το 100% του κεφαλαίου. Με κάθε δε νέα αναπροσαρμογή οι εισφορές καταβάλλονται πλέον με το νέο ποσό εισφοράς στο οποίο έχει αναπροσαρμοστεί και επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος 3% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης και 1% για κάθε επόμενο μήνα.

Είναι νόμιμο το επιτόκιο αυτό, ειδικά αφού αφορά αυτασφάλιση?

6. ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΕΚΤΟΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
         
          Ως γνωστόν η εισφορά στον ΟΑΕΕ και η κλιμάκωση αυτής βασίστηκε στο αποκλειστικό κριτήριο του χρόνου ασφάλισης. Ο ασφαλισμένος ξεκινούσε από την πρώτη κλίμακα και κάθε τρία χρόνια προχωρούσε υποχρεωτικά σε επόμενη.
          Η οικονομική κρίση ανέδειξε το αυτονόητο ότι τα εισοδήματα των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ αδυνατούν να ακολουθήσουν τα «τεκμαρτά εισοδήματα» που «εννοεί» η κλίμακα των εισφορών του ΟΑΕΕ και βρίσκονται σε πλήρη αναντιστοιχία. Σήμερα καλείται ένας ασφαλισμένος της 10ης κλίμακας να καταβάλει εισφορές που ενδεχομένως να αποτελούν το 40%-80% του μηνιαίου εισοδήματός του!!! Και όπως είναι αυτονόητο δεν καταβάλει τις εισφορές προτιμώντας να καλύψει βασικές ανάγκες του ιδίου και της οικογενείας του (στέγαση, διατροφή).
          Το αποτέλεσμα της αδυναμίας καταβολής των εισφορών είναι ιδιαίτερα επώδυνα για τους ασφαλισμένους αλλά και για τον ίδιο τον ΟΑΕΕ που καλείται να πληρώσει τα δομικά του προβλήματα. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία του ΟΑΕΕ από τους 780.000 ενεργούς ασφαλισμένους, το 47% αυτών (370.000) έχουν χρέη στο Ταμείο και δεν έχουν προσέλθει για να τα ρυθμίσουν. Από τους 370.000, ένα σημαντικό ποσοστό (285.000) οφείλουν ποσά που δεν υπερβαίνουν τα 3.300€, γεγονός που σημαίνει πιθανότατα ότι είναι «νέοι οφειλέτες», δηλαδή οι οφειλές τους ξεκίνησαν το τελευταίο διάστημα κατά το οποίο βρίσκονται σε αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους, όπως έκαναν στον παρελθόν.
          Οι εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένοι έχουν επώδυνες συνέπειες αφού καθίστανται οφειλέτες παρά την θέλησή τους, χάνουν την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη αυτών και της οικογένειας τους (παρότι ο ΟΑΕΕ συνεχίζει να χρεώνει τις ανάλογες εισφορές) και απειλείται η περιουσία τους (κινητή και ακίνητη) με κατάσχεση, με ότι αυτό συνεπάγεται (ιδίως τον περαιτέρω εξευτελισμό τους στην Κοινωνία).
          Σύμφωνα με τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 5 του π.δ/τος 258/2005, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του π.δ/τος 5/2007: «Οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ, ανεξάρτητα από το χρόνο υπαγωγής τους στην ασφάλιση του Οργανισμού, καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, το ποσό των οποίων είναι ίσο με το 20% του ποσού της ασφαλιστικής κατηγορίας στην οποία υπάγονται». Σύμφωνα με την ΥΑ Φ.10035/12181/651/16-19.6.2009 (ΦΕΚ Β΄ 1211/19.6.2009): «Τα ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών όλων των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, όπως οι κατηγορίες αυτές καθορίσθηκαν με το άρθρο 1 του π.δ. 5/2007, αναπροσαρμόζονται κατά 5% από 1.1.2009 ως εξής: Ασφαλιστική Κατηγορία 1,2,… Ποσά Κατηγοριών αντίστοιχα : 762,04€, 930,71€ ….».
          Γίνεται δεκτό ότι εφ’ όσον η επιβολή εισφορών αποτελεί επέμβαση στην περιουσία του προσώπου, πρέπει η σχετική ρύθμιση να αποτελεί μια δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του δημοσίου συμφέροντος και των επιταγών προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων υπό την έννοια της υπάρξεως αναλογίας μεταξύ χρησιμοποιουμένων μέσων και επιδιωκομένων σκοπών. Ως εκ τούτου, επιβολή εισφορών που συνιστά υπερβολικό βάρος για τα πρόσωπα που βαρύνονται με αυτήν ή κλονίζει ριζικά την οικονομική τους κατάσταση αντίκειται στην συνταγματική αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος).
Το ύψος της εισφοράς το καθορίζει ο Υπουργός Οικονομικών και είναι σταθερό από το 2009.

Είναι συνταγματικό νόμιμο να παραμένει σε τόσο μεγάλο ύψος η εισφορά ενώ έχουν καταρρακωθεί τα εισοδήματα?

7. ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

Σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα, άρθρο 386:
1. Όποιος  με  σκοπό  να  αποκομίσει  ο ίδιος ή άλλος παράνομο περιουσιακό όφελος βλάπτει ξένη περιουσία πείθοντας κάποιον σε  πράξη, παράλειψη  ή  ανοχή  με  την  εν γνώσει παράσταση ψευδών γεγονότων σαν αληθινών ή την  αθέμιτη  απόκρυψη  ή  παρασιώπηση  αληθινών  γεγονότων τιμωρείται  με  Φυλάκιση  τουλάχιστον  τριών  μηνών και αν η ζημία που προξενήθηκε είναι ιδιαίτερα μεγάλη, με Φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών.
2.  Οι διατάξεις του  άρθρου  72  για  το  κατάστημα  εργασίας εφαρμόζονται και εδώ.
3. Επιβάλλεται Κάθειρξη μέχρι δέκα ετών: α) αν ο υπαίτιος διαπράττει απάτες κατ`επάγγελμα ή κατά συνήθεια και το συνολικό όφελος ή η συνολική ζημία υπερβαίνουν το ποσό των πέντε εκατομμυρίων  (5.000.000) δραχμών [δέκα πέντε χιλιάδων (15.000)ευρώ. Βλ. διατάξεις και τρόπο  μετατροπής σε ευρώ στο άρθρο 0] "
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το ποσό  των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ της περίπτωσης α` της παραγράφου 3 αναπροσαρμόζεται στο ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ με την παρ.2 περ.δ` άρθρου 24 Ν.4055/2012,ΦΕΚ Α 51/12.3.2012.Εναρξη ισχύος 2 Απριλίου 2012.
ή β) αν το περιουσιακό όφελος ή η προξενηθείσα ζημία υπερβαίνει συνολικά το ποσό των [είκοσι πέντε εκατομμυρίων (25.000.000) δραχμών"] "εβδομήντα τριών χιλιάδων (73.000)ευρώ". Βλ. διατάξεις και τρόπο μετατροπής σε ευρώ στο άρθρο 0] ".
*** ΠΡΟΣΟΧΗ: Το ποσό  των εβδομήντα τριών χιλιάδων (73.000) ευρώ  του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 4 αναπροσαρμόζεται στο ποσό των εκατό είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ με την παρ.1 περ.ιδ` άρθρου 24 Ν.4055/2012,ΦΕΚ Α 51/12.3.2012.Εναρξη ισχύος 2 Απριλίου 2012.
*** Η παρ.3.που είχε αντικατασταθεί με την παρ.11 άρθρ.1 Ν.2408/1996 αντικαταστάθηκε και πάλι ως άνω με το άρθρο 14 παρ.4 Ν.2721/1999,ΦΕΚ Α 112/3.6.1999.

Σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα η απάτη ενώπιον δικαστηρίου (άρθρο 386 ΠΚ) μπορεί να τελεσθεί και με αθέμιτη παρασιώπηση αληθούς περιστατικού, όταν η παρασιώπηση μπορεί να παραπλανήσει το δικαστήριο στην έκδοση δυσμενούς για τον αντίδικο απόφασης (οφειλέτη), που θα του προξενήσει περιουσιακή βλάβη, που θα απεφεύγετο εάν ο διάδικος (ΟΑΕΕ) τηρούσε το καθήκον αληθείας κατ’ άρθρο 116 ΚΠολΔ και ανακοίνωνε με την αίτησή του στο δικαστήριο σημαντικό για την όλη υπόθεση αληθές περιστατικό (παράνομη χρέωση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και τόκων επί αυτής, ενώ δεν παρέχει την υπηρεσία) που επηρεάζει το βέβαιο και εκκαθαρισμένο της απαίτησης. (βλ σχετικώς ΑΠ 176/2006 Ποιν Χρ ΝΣΤ σελ 793, 1956/2001 ΠοινΔικ 2002 σελ 449 κλπ Ποινικός Κώδικας Ερμηνεία-Εφαρμογή Μιχ Μαργαρίτη Αρεοπαγίτη ε.τ. παρ/φοι 10, 11, 61,62, 63, 70, έκδοση 2008 Π. Σάκκουλα).

Είναι ποινικό αδίκημα η συμπεριφορά αυτή του ΟΑΕΕ?

8. Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΕΙ ΑΠΛΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ

          Η καταχρηστική συμπεριφορά του ΟΑΕΕ διαπιστώνεται σε κάθε πράξη του έναντι των ασφαλισμένων του. Στο απλό ζήτημα της χορήγησης κάθε λογής βεβαιώσεων ο ΟΑΕΕ τηρεί παράλογη στάση αρνούμενος να τις χορηγήσει αν ο ασφαλισμένος οφείλει εισφορές (ανεξάρτητα του πόσες οφείλει, του γιατί τις οφείλει, του πόσες εισφορές έχει καταβάλει στο παρελθόν κλπ.
Η ανάγνωση της εγκυκλίου 29/3-5-2011 του ΟΑΕΕ αποδεικνύει την πολιτική του :
ΘΕΜΑ: «Σχετικά με τη μη χορήγηση βεβαιώσεων σε ασφαλισμένους λόγω οφειλών»
          Όπως γνωρίζετε στον Κανονισμό Ασφαλιστικής Λειτουργίας του ΟΑΕΕ (Υ.Α.Φ80.000/7228/308/7-9-06) αναφέρεται ότι (εννοεί άρθρο 11): «…..Για την χορήγηση κάθε βεβαίωσης σε ασφαλισμένο του ΟΑΕΕ απαιτείται υποβολή αίτησης και απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προηγούμενη εξόφληση ή ρύθμιση των οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών πλην της βεβαίωσης για πώληση Δ.Χ αυτοκινήτου, για την χορήγηση της οποίας απαιτείται ολοσχερής  εξόφληση των ασφαλιστικών εισφορών»
          Έχει παρατηρηθεί όμως ότι πολλές φορές οι υπηρεσίες του Οργανισμού  όταν ο ασφαλισμένος οφείλει εισφορές,  δεν απαντούν στο αίτημα για χορήγηση βεβαίωσης αρκούμενοι στην προφορική ενημέρωση για τους λόγους που δεν μπορεί να τους χορηγηθεί η συγκεκριμένη βεβαίωση.
          Για το λόγο αυτό επανερχόμαστε στο θέμα και τονίζουμε ιδιαίτερα  ότι, οι υπηρεσίες είναι υποχρεωμένες να απαντούν εγγράφως σε όλα τα αιτήματα των πολιτών, ασχέτως αν αυτά μπορεί να ικανοποιηθούν ή όχι . Οι υπηρεσίες  απαλλάσσονται από την υποχρέωση αυτή εάν το αίτημα είναι προδήλως παράνομο ή επαναλαμβάνεται κατά τρόπο καταχρηστικό (Ν. 2690/99 άρθρο 4 παρ.3).
          Ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που ο ασφαλισμένος αιτείται την χορήγηση βεβαιώσεων και δεν μπορούν  να χορηγηθούν λόγω οφειλών, θα πρέπει να δίνεται έγγραφη απάντηση και επί του απαντητικού εγγράφου να περιγράφεται η ασφαλιστική του  κατάσταση  και να αναγράφεται επακριβώς ο λόγος για τον οποίο δεν μπορεί να  του χορηγηθεί η συγκεκριμένη  βεβαίωση (Γνωμοδότηση Νομικής Υπηρεσίας Αρ. πρωτ. 2723/26-4-2011).»


Είναι νόμιμη η συμπεριφορά αυτή του ΟΑΕΕ?